ARAMA SAYFASI

NLP Ve Somuncu Baba

NLP Ve Somuncu Baba

Satır Arkası

 

Yıldırım Beyazıd Bursa’da yaptırdığı Ulu Cami’nin açılış merasiminde, damadı Emir Sultan’ın Cuma namazını kıldırıp ilk hutbeyi okumasını teklif eder. Lakin Emir Sultan, “Beldemizde zamanın kutbu vardır, benim imam olmam münasip olmaz” diyerek Somuncu Baba’yı teklif eder. O vakte kadar halkın içinde yaşamakta olan ve fırında ekmek pişiren Somuncu Baba “Niçin sırrımı ifşa ettin?” diyerek Emir Sultan’a gücenir. Kürsüye çıkar açılış hutbesinde Fatiha’yı yedi mana üzere tefsir eder.

Bursa’da derhal meşhur olur. Halkın ilgisinden sıkılan Hazret, Bursa’yı birkaç öğrencisi ile birlikte gizlice terk eder.

NLP programları açısından Somuncu Baba’nın bizi ilgilendiren bölümü ise şu:

Somuncu Baba’nın dervişlerinden birisi ziraat ehlidir. Birisini şeyhi için birisini de kendisi için olmak üzere iki tarla eker. Fakat kendisi için ektiği tarla yemyeşil yeşerirken şeyhi için ektiği tarla kurur. Derviş duruma çok üzülür. Şeyhi kendisi için ektiği tarlayı görmek isteyince kuruyan tarlayı değil yeşeren tarlayı gösterir. Somuncu Baba topraktan fışkıran nimetlere bakıp mahzun olur. Derviş şeyhinin mahzunluğu karşısında hayrete düşerek “Niçin mahzun oldunuz efendim?” diye sorar. “Hiç dünyalığımız yoktu acaba hangi günahımızdan oldu diye üzüldüm” deyince derviş gerçeği açıklamak zorunda kalır.

Somuncu Baba’nın şahsında manevi önderlerimiz, dünya karşısında böyle bir tutum takınmışken, günümüz NLP akımı, hırs ve açgözlülükle dünyaya saldırmamızı istiyor. NLP maneviyatı maddiyatta aratırken, ecdadımız maddiyatta bile maneviyatı aramayı kendisine temel ilke edinmiş.

NLP’yi masum bir şeymiş gibi sunma derdinde olanların meseleye bir de bu noktadan bakmalarında fayda var. Bir Peygamber geleneğini hatırlatan Said Nursi de, kendi hayatında eliyle kaldırabileceğinden daha ağır bir dünyalık edinmemiş. Şimdi biz Said Nursi, Somuncu Baba ve onun gibi maneviyat önderlerini NLP’nin ölçülerine göre ‘başarısız’ mı sayacağız?

Eğer NLP’ciler toplumda bir değer görmek istiyorlarsa, maddi zenginliğin dışında bir manevî hedefe sahip olduklarını ispat etmeliler.