TR EN

Dil Seçin

Ara

Karla Barışık Yağmur

Karla Barışık Yağmur

“Hüzün zaman zaman deli dalgalarla gelir

Gönlümün kıyısına vurur”

— Cansın Erol

 

Karla karışık yağmur diye bilirdik…

Biraz değiştirerek söyleyelim:

Karla barışık yağmur.

Evet…

Kar daima yağmurla barışıktır.

Önce yağmur başlar.

Hava soğur.

Sonra kar.

Sonuç:

Karla barışık yağmur.

Yağmur genelde sonbaharda yağar.

Kar ise kış mevsiminde.

Hem sonbahar, hem de kış bize son derece önemli mesajlar verir:

Her ikisi de rahmettir.

Allah’ın rahmeti. Allah’ın insana olan sevgisinin yağmur ve kar şeklinde somutlaşması.

Sonra…

Sonbahar. Ömrün ihtiyarlık mevsimine işaret eder.

Kış mevsimi:

Bu dünyadan göç zamanını hatırlatır.

Anlayana, anlamak isteyene.

Öyle ya…

İnsanın bu dünyadaki hikâyesi dört mevsimden oluşur:

İlkbahar, yaz…

Sonbahar, kış.

Bebeklik ve çocukluk, ilkbahar demektir.

Gençlik ve olgunluk, ömrün yaz mevsimidir.

Hiç bir mevsim kalıcı değil.

İnsanın yaşadığı dönemler de kalıcı değil.

Görene, görmek isteyene…

Anlayana, anlamak isteyene…

Nasıl ki karla barışık ise yağmur…

İnsan da kendisiyle barışık, ömrün mevsimleriyle barışık olabilmeli.

Bu açıdan, ihtiyarlık da hoş, bir başka diyara yolculuk da hoş.